Ağustos 23, 2013

Donut Tarifi


Tatildeyim diye mutfağımın aşçısı olmayı unutmadım tabi. Tatlı krizine girdiğim ve en yakın marketin 374823 metre uzakta olduğu bir zamanda kalktım Donut yapmaya karar verdim. Babamın binlerce yemek kitabı ve internetten edindiğim bilgiler ışığında hazırsanız Amerikalı polis tatlısı donutlarımızı yapmaya başlıyorum,

Malzemeler:

*6 su bardağı kadar un 
*Yarım paket yaş maya
*3 yumurta
*1 çay bardağı sıvı yağ
*1 çay bardağı süt
*4 çay kaşığı şeker
*Bir pinçik tuz
*Ilık su (isteğe bağlı)
*Tarçın (isteğe bağlı)

Üstü için: 

*Bonibon
*Fındık kırığı
*Çikolata sosu
*Pudra şekeri
*Gönlünüzden ne koparsa..



Derince bir kaba sırayla mayayı, sütü, sıvı yağı ve yumurtaları koyun. Mikser ya da tel çırpıcıyla maya eriyene kadar karıştırın. Erimesini kolaylaştırmak için yarım çay bardağı ılık suyu da ekleyebilirsiniz.


Sonra ufaktan unu eklemeye başlayın, ben önce 2 su bardağı unu, üstüne şeker ve tuzu koyup mikserle çırptım. 3. su bardağı undan sonra mikser kullanışsız olmaya başlayacak, tel çırpıcıya geçmeniz gerekecek. Daha sonra kaşıkla en son da hamur iyice yoğunlaşınca elinizle yoğurmanız gerekecek.
Bildiğiniz kıvamda bir hamur olacak elinizde en son. Un miktarı biraz da size bağlı tabi biraz yoğurup biraz un ekleye ekleye hazırlayın hamuru.
*Tarçın eklemek isterseniz tuz ve şekerle birlikte yarım çay kaşığı kadar ekleyebilirsiniz.


Hamuru yoğurma işi bitince üstüne biraz un serpip kabın ağzını streç filmle kapatın yarım saat kadar oda sıcaklığında bekletin. Mayanın gücüyle bu sürenin sonunda hamurunuz sağdaki gibi şişip kocaman olacak.




Un serptiğiniz bir tepsiye hamurdan mandalina boyutunda parçalar koparıp açın. Benim oklavam yoktu tam yusyuvarlak olmadı, bir kasenin ağzıyla hamurun kenarlarını kesip yuvarlak şekil vermeye çalıştım. Bu boyutlarda 12 tane donut çıktı.


Yuvarlak hamur parçalarının ortasını ufak bir pet şişe kapağıyla delin. Sonra tepsinin üstünü streçleyip bir 10-15 dakika daha şişmelerine izin verin.


Hamur dinlenirken süsleme için malzemeleriniz de hazır olmalı. Benim çikolata sosum gibi.

Bekleyip yine şişen hamur parçalarını, kızgın yağda kızartın. Her bir yüzü 15'er saniyeden fazla kızartmayın anında kararıp yanık gibi oluyorlar. Kızaran donutları peçete/havlu kağıt serilmiş bir yere alın biraz dinlensinler çok yoruldular adasfsgshdd.


Biraz bekledikten sonra donutlar çok da soğumadan süslemeye başlamalısınız. Hayal gücünüze ve elinizdeki imkanlara bağlı. Üşenmeyip şeker hamuru yapıp onunla kaplayabilirsiniz, benim gibi çikolata sosuna bandırıp üstüne pudra şekeri, bonibon, kırılmış fındık,dilim badem, pasta süsü vs. koyabilirsiniz.  Pancake şurubu da harika oluyor. Hiçbir şey olmasa bal, reçel falan sürün o bile olur.

*Eğer çikolata sosuna bandıracaksanız sos ılıklaştıktan sonra yapın. Sıcak sosu hamur emer, bir şeye benzemez yaptığınız. Tabi ki donutların sadece tek bir yüzünü süsleyin ve bekletmeden servis yapın tazeliği gitmeden.

Benim süslenmiş haldeki donutum yok :) Çünkü resim çekmeyi unutmuşum şimdi yazıyı yazarken farkediyorum. Direk hayvan gibi yumulunca tatlıya tamamen çıkmış aklımdan.

Eminim yumuş yumuş donutlarınız olacak. Hamurun şişmesini bekleme süresini çıkarırsak 15 dakikada yapılacak bir şey. "Amaan ne uğraşçam gider Krispy Kreme'den alırım" diyenler olduğunu duyuyorum, Lan! emek var burada her şeyin doğalını istiyorsunuz al sana malzemesi her şeyi belli ev donutu daha ne?!

Hadi afiyet olsun Elif Beder'in programının sonuna geldik.. Öptüm!

**Yeniyıl çekilişi için buraya tık tık :)

16 yorum:

  1. Çok teşekkürler tarif içiin.Donuta bayılırım ve bu tarif benim için çok iyi oldu. en kısa zamandaa denicem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdiden afiyet olsun :) sonuç güzel olur umarım

      Sil
  2. Her ne kadar son halinin resmini goremesekte tadinin bir harika olduguna eminim :)
    Eline saglik
    ufuk

    YanıtlaSil
  3. resim çekmeyi bile unutacağım kadar güzeldi, o da benim salaklığım yapacak bir şey yok :) teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. parrdonn acilll YAŞ MAYA YERİNE KURU MAYA OLURMU ACİLLL YANITLAYIN LÜTFENNN!!!!!!!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım geç kalmamışımdır ama kuru maya hamuru ne kadar kabartır bilemedim açıkçası :/

      Sil
  5. Ahhh çok güzel bir tarif çok mutlu oldum akşam hemen yapıcam, başka sitelerde yok kreması alınmış süt filan dedim ben bunları nasıl yaparım falan diye hızır gibi yetişti bu tariff

    YanıtlaSil
  6. YA FIRINDA PİŞİRSEK OLUR MU

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırında da yapan var aslında ama istenilen lezzete ulaşmak garanti olmuyormuş o zaman

      Sil
  7. El insaffffffff. Oklavan bile yok insanlara danışmanlık yapıyon yaptığın seyin. Donutta uzaktan yakından bir alakası yok rezalet ben ticari donut yapıyorum bu iş bu kadar ayağa düşmemesi güzelim sen o donuttaki direk çöpe at

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi "ticari donut" işinizin reklamını yapmak istiyorsanız eğer bu kadar lafa gerek yoktu :) Madem bu kadar uzmansınız istediğiniz gibi reklamınızı yapabilirsiniz sorun olmaz.
      Ben aşçı değilim, burası da yemek tarifi blogu değil. Yaptım ve paylaşmak istedim isteyen dener, isteyen okur geçer. Öptüm!

      Sil
  8. Dün akşam yaptım ve BAYILDIM.Hamuru çok hafif ve fısır fısır oldu ❤️ Ama şekeri az geldi bana bidahakine daha çok şeker koyucam içine,üstüne ne kadar tatlı bişiler sürsemde hamurun şekersiz olması pek hoşuma gitmedi ama olsun çok güzel gerçekten çok sağolun ❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
  9. TEŞŞEKÜR EDERİM YEMEDİM ANNEMEYE YAPTİRİM GÜZELMİ AMA ÇİLEKLİ YEMEDİM HİC İLK YİCEM SAGOL MİNNATARIM :)

    YanıtlaSil
  10. Kötü gözüküyor

    YanıtlaSil

yorumsuz kalmayınnnnn (:

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© Elif'in Mesajı Var, AllRightsReserved.

Designed by FashionsLetter