Mayıs 25, 2014

Cannes Film Festivali 2014


Yazmaya başladığımdan beri her yıl Cannes zamanı kötü bir şey oluyor ve benim kırmızı halı yazılarım hep yarım kalıyor. Kürtaj yasağı muhabbeti, Gezi parkı, bu yıl da Soma.. Uzun süredir hepimiz sanki bir sınavdan geçiyoruz, "abuk subuk şeylere üzülüp kendinizi paraladınız alın bakalım asıl acı neymiş görün" mesajı bu sanki. Belki çoğumuz salak aşk acılarımızı, saçma aile sorunlarımızı, alamayınca depresyona girdiğimiz o ayakkabıları unuttuk, daha büyük şeyler olduğunu gördük-en azından benim için böyle oldu-
Neyse amacım daha da kasvetli bir ortam yaratmak değil, biraz kafamız dağılsın diye 2014 Cannes film festivalinin kırmızı halısından geçen aklımda kalan, beğendiğim kıyafetlerini yazdım.

Blake Lively



Blake Lively, kocası Ryan Reynolds'ın filmi The Captive sebebiyle kırmızı halıdaydı ama en çok konuşulan da o oldu sanırım. Burda gördüğünüz 2 kıyafeti de Gucci Premiere ve ikisi de çok güzeller.

Adriana Lima


Adriana, The Homesman filminin galası için kırmızı halıdaydı. Alexander Vauthier elbisesini hem sevdim hem sevmedim. Göğüs kısmı inanılmaz tuhaf duruyor. Ama vücuda oturan dar satenimsi kumaşlar hoşuma gittiğinden ve bu sezonda da baya moda olduğundan es geçmemek gerek bence.

Cate Blancett


Cate Blanchett'i kırmızı halıda genel olarak pek beğenmedim hoşuma gidenleri buraya koydum sadece. Üstteki yeşil tonundaki Armani Prive elbisesinin ne rengini ne parıl parıl kumaşını sevdim. Ama kıyafetin dikimine, jilet gibi dümdüz durmasına hayran oldum işçiliği çok güzel.
How To Train Your Dragon 2 filminin photo call'unda giydiği Delpozo takımın da üstünü çok beğendim. Farklı bir tasarım olmuş. Ve saçlarına bayıldım!


Givenchy tuvaletinin de renklerini ve işçiliğini sevdim. Üst kısmındaki renkli dokunun ne olduğunu tam olarak anlayamasam da -püskül mü, taş mı, kırpık kumaş mı- beğendim. 

Eva Green



Bence 2014 Cannes festivalinin yıldızlarından biri kesinlikle Eva Green'di. The Salvation filminin galasında giydiği şarap rengi Elie Saab elbiseyi beğenmeyecek bir kadın yoktur eminim. Photocall'da giydiği dantel detaylı tulum ve Eva'nın deli gözleri bir arada çok uyumlu olmuşlar. Siyah tulum da Elie Saab.


Riley Keough


Riley'i siz de benim gibi Justin Timberlake'in TKO klibinden sonra keşfedenlerden misiniz? Elvis Presley'nin torunu olan Riley aynı klipteki gibi tam bir fettan bence :) Valentino takımını çok beğendim, bu ton kızıl renk saçın en çok yakıştığı kadın da Riley Keough olabilir.

Jess Weixler


Bu kadın kimdir bilmiyorum, Eleanor Rigby filmleri serisinin sonuncusunda oynuyormuş. Photocall'da giydiği Honor marka elbiseye bayıldım! Kocaman volanlı etek ve üst kısımdaki plastik gibi duran boleromsu şey hem klasik hem modern bir görüntü olmuş.

Monica Belluci



"Zaman denen şey çok acımasız bakın yılların tanrıçası Monica Belluci nasıl yaşlanmış" gibi cümleler kurmayı isterdim ama hayır kadın hala çok güzel! Ama bu 2 elbise nedir??!! Nasıl olmuşsa memeleri bile küçülmüş güzelim kadının, sonradan dönüp Ak partili olan Türk şarkıcılarına benzemiş her yeri kapalı kapalı. İki elbise de Dolce&Gabbana.

Naomi Watts


Naomi Watts stil danışmanını mı değiştirdi nedir hep şık bu aralar. Bu uçuş uçuş, işlemeli, şifon elbiseleri ne kadar klişe olsalar da çok seviyorum ben. Bu Marchesa elbise de rengiyle, kollarındaki kumaş detayıyla kalbimi çaldı <3

Lea Seydoux


Fransız kadınlara bayılıyorum özellikle de Lea'ya. Son filmi Saint Laurent için photocall'da giydiği mavinin en güzel tonundaki Prada takım elbisesine bayıldım! Saçlarının rengine ayrı bir aşk besledim zaten aklımı çelmedi değil bu renk. Photocall süresinde giyilmiş en iyi kıyafet kesinlikle budur!

Jessica Chastain



Jessica Chastain, kırmızı halıda hep iddialı ve çok doğru seçimler yapan biri. Kendisine olan sevgim malum zaten. Foxcatcher filminin galasında giydiği lila Elie Saab elbise de Naomi Watts'ınki gibi klasik bir model ama çok güzel. 
Eleanor Rigby filmi serisinin sonuncusunun galasında giydiği lacivert Atelier Versace elbisesini de çok standart buldum. Genel olarak risk almamışsın düz modeller seçmişsin sevgili Jessica ama kendine böyle haksızlık etme derim.


Marion Cotillard



Marion, bebeğim canım.. Yine rüküşsün hayırdır? Ben sana Met Ball 'da ayar vermedim mi Cannes'a kadar toparla kendini demedim mi? Yine de haksızlık edemem geçtiğimiz yıllara göre baya iyi gözüküyorsun, hatta rengarenk incik boncuk işlemeli Maison Martin Margiela elbiseni sevdim diyebilirim. Filminin galasında giydiği metalik Christion Dior elbise fena değil ama o saçları yapan kuaförün elleri kırılır umarım rezalet!

Cara Delevingne


Kırmızı halı dışında yapılan milyarlarca etkinlikten biri de Grisogono Partydi. Kırmızı halı kıyafetini beğenmediğim için sadece bu partide giydiği Roberto Cavalli kıyafetiyle yazdım Cara'yı. Elbisenin altından astarı çıkmış gibi gözüken 2. eteği saymazsak çok beğendim. Topuz saçı da çok şirin. Ama nerde geçen yılki o siyah dantel elbise nerde bu elbise ...

Amber Heard


Two Days One Night filmi galasında 'kırmızı halıda çabasız güzellik nasıl olur' dersini bu yıl Amber'dan aldık. Dağınık saçları, beyaz tişört, ışıltılı etek kombiniyle pek çok kadından iyiydi bence. Bu kadar basit özensiz kıyafetlerle galalara katılan selebritilere sinir olsam da bu Vionnet kombini çok sevdim.
Kırmızı halıdan sonra Grisogono Partye de aynı kıyafetle gitmiş, canım Johnny harçlık vermiyor mu sana 2. elbiseye paran mı yetmedi ha??

Barbara Palvin


Hazırsanız yazı, Cannes'ı işgal eden mankenlerle devam edecek. Barbara Palvin'in bana göre inanılmaz iddialı elbisesi çok güzel! Bu beyaz, dapdar vücudu saran elbiseler bu aralar baya popüler zaten. Ama henüz 20 yaşında birinin o renk saçlarla bu kadar femme fatale olmasına gerek var mı bilemedim. Ben bu konularda biraz eski kafalıyım sanırım biraz daha duruluk görmek istiyorum.

Eva Herzigova


Ay Eva'nın çiçekli Dolce&Gabbana elbisesine bayıldım!!! Hafif toplu saçları, kolyesi her şeyiyle tam olmuş. Allahım nolur ben de 40 yaşına geldiğimde en az bu kadar genç ve sağlıklı görüneyim lütfen lütfen!

Irina Shayk


Sevgili okur, Irina'nın Atelier Versace elbisesi hakkında ne düşündüğümü inan bilmiyorum. Başı kapalı poposu açık böyle bir tuhaf elbise yani. Ama beğenmedim de diyemiyorum belki de bu kadına yakıştığı içindir. Rengi de iddialı 40 yıl düşünsem bu renk bir kıyafet giymek ya da dikmek aklıma gelmez..


Rosie Huntington-Whiteley




Biliyorsunuz Rosie insan değil. Hani insan denen form buysa ben çok yanlış yaşamışım demektir. Diğer model kızlarımız gibi o da The Search filmi galası için kırmızı halıdaydı. Metalik grimsi zariflikten ölen elbisesi Gucci Premiere. Daha sonra Grisogono Partyde giydiği siyah tuvalet de Cushnie Et Ochs diye daha önce duymadığım, google'a bakmadan da yazamadığım bir modaevinden.  "Yaz geliyoooo" diye bağıran sarı elbiseyi de Amfar etkinliğinde giymiş, Emilio Pucci tasarımı. Bütün elbiselerle de her zaman her yerde çok ama çok güzel!


Chopard- Elie Saab Kadınları


Chopard mücevher markasının etkinliğinde Adriana Lima, Alessandra Ambrossio, Eva Herzigova'nın da aralarında bulunduğu 6 kadının giydikleri Elie Saab tuvaletler rüyalarıma giriyor günlerdir. Şu tiril tiril ipek kumaşlara, pastel renklere bakar mısınız yaa rüya gibi <3


Aishwarya Rai


Aishwarya Rai'yi ancak Cannes'da görüyoruz, Bollywood sektörüne de ara verdi sanırım. Küçüklüğümden beri takip ediyorum bu kadını hep aynı hiç yaşlanmadı Hint yemekleri insanı böyle yapıyorsa demek.. Amfar'da giydiği satenli ipekli yumuş yumuş olduğu fotoğraftan bile belli olan elbisesi Armani Prive.

Dita Von Teese


Of Dita yine harikasın yaa o elbise ne öyle bayıldımmm!!! Floral şeylere hiç dayanamıyorum -çiçekli kot pantolonlar hariç- bu Blumarine elbise çok güzeeell! Porselen makyajı, nostaljik saçı da cabası.

Chloe Moretz


Chloe'nin Chanel kombinini de en iyi photocall kıyafetleri arasına koymak istiyorum. Başıma bir şey gelmeyecekse eğer, bu sezonun Chanel tasarımlarını pek beğenmediğimi, kırmızı halıda giyilen neredeyse hiçbir Chanel couture elbiseyi sevmediğimi söylemek isterim. Ama tatlış pantolon ve crop top harika.

Uma Thurman


Uma Thurman'ı da sarı Atelier Versace elbisesiyle gördüğümde tamam dedim bu senenin rengi kesinlikle sarı! Kendimi bildim bile sarı renkten nefret eden ben bile artık biraz sıcak bakıyorum bu renge. Sanırım Cannes'da böyle püfür püfür etekli elbiseler ve cart renkler görmek beni en çok mutlu eden şey oldu.

Eveeet 2014 Cannes film festivali kısmen böyleydi. Yazamadığım isimler, kıyafetler, etkinlikler tabi ki var ama 2 haftalık bir süreç detaylı yazmamın imkanı yoktu. Hatırlanması gereken şeyler arasında Nuri Bilge Ceylan'ın Kış Uykusu filmi için oyuncularıyla birlikte Cannes'da Somayı anması ve yine aynı filmle Fipresci ödülünü ve Altın Palmiye'yi alması ve ödülünü "son 1 yıl içinde kaybettiğimiz gençlere ve Soma işçilerine adaması" ve Nijerya'da kaçırılan 200 kız için başlatılan Bring Back Our Girls çağrısına verilen destek de var. Böyle kötü olayların gölgelemediği, Nuri Bilge'nin çok güzel ödüller alması gibi hep iyi anıların kaldığı güzel günleri bir an önce görürüz umarım.



0 yorum:

Yorum Gönder

yorumsuz kalmayınnnnn (:

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© Elif'in Mesajı Var, AllRightsReserved.

Designed by FashionsLetter