Şubat 21, 2013

Oscar Filmleri / 3

Lincoln

Amerika'nın 16. başkanı Abraham Lincoln'ün köleliği kaldırmak ve iç savaşı bitirmek için uğraştığı dönemin anlatıldığı film aşırı şekilde sıkıcı. Ve bir dönem filmi olduğu için sıkıcı olması başarılı olduğu anlamına gelir bence. Tarihsel filmler, bu konuya olan ilgimden dolayı beni cezbetse de Lincoln'ün bitmek bilmez diyaloglarla dolu sahneleri bir yerden sonra baymaya başladı. Arada mecliste çıkan kavgalar biraz aksiyon sağladı sağolsunlar. Ama dediğim gibi bu bir dönem filmi ve akmayan bir yapısı olması doğal.
Lincoln rolünde, Gangs of New York filminden beri çocukluk aşkım olan Daniel Day Lewis var, en iyi erkek oyuncu dalında Oscar adayı ve Altın Küre sahibi. Film, en iyi yönetmen, en iyi erkek oyuncu, en iyi yardımcı kadın ve erkek oyuncu, en iyi film dahil 12 dalda aday. Mekan,kostümler, dekor gerçekten Spielberg bebeğimiz bir kez daha kendine hayran bıraktı. 
Lincoln, gerçekte nasıl biriydi canlı görmediğimden rol ona ne kadar benzemiş bilemem ama filmdeki Lincoln az ama öz konuşan, derin bir adam da olsa ağır aksak, sessiz, eziğimsi bir adam. Bir bizim başbakana, bakanlara baktım bir ona baktım valla içim acıdı. Allahtan bir yerden sonra isyan edip yumruğunu masaya vurdu da mutlu oldum. Gerçek bir hayat hikayesi anlattığı için ödül töreninde Argo ile kapışacaklar gibi, ama Les Miserables da güçlü bir aday, sonucu 24 Şubat gecesi göreceğiz artık.





Les Miserables / Sefiller

Victor Hugo'nun meşhur romanından uyarlama müzikal film çok güzel yani hikayesini çok sevdim ama fazla müzikal olmuş. Filmde tek bir düz diyalog yok, Lincoln'de bitmeyen konuşmalardan sıkılınca başıma bunun gelmesine şaşmamalı, her konuşma şarkılı türkülü şekilde bu da bayıyor. Ölmek üzereyken, acı çekerken, tehdit ederken vs. her an şarkı söyleyerek konuşmak bana abartı geldi. Yine 5745487 saat süren upuzuuun bir film ara ara tıkanıyor ama sevdiriyor kendini. 
Ekmek çaldığı için 20 yıl ceza çeken, sonrasında şartlı tahliyesini bozup yeni ve düzgün bir hayat kurmaya çalışan bir adamın hem bu amacını gerçekleştirmek hem de her yerde karşısına çıkan, onu yakalamaya yemin etmiş müfettişten kaçma çabalarını anlatıyor çok yüzeysel bir özet olarak. Başrolde Hugh Jackman var, müfettiş rolünde Russell Crowe. İkisine de bayıldım muhteşem oynamışlar. Anne Hathaway filmde oynamıyor desem yeri, en iyi yardımcı kadın oyuncu ödülü ona fazla bence. Filmin sürprizi kesinlikle Helena Bonhem Carter ve Sacha Baron Cohen ve sanki bir Tim Burton filmi karakterleri gibiydiler, hiç yadırgamadım izlerken. En çok Eponine ve Gavroche karakterlerini sevdim, en çok da onlara üzüldüm.
Müzikal sevmeyenleri intiharın eşiğine getirecek bir film ama sırf kadrosu için bile izlenmeye değer. En iyi film dalında Lincoln ile, en iyi yardımcı erkek oyuncu dalında da Django'dan Christoph Waltz ile yarışacaklar bence.







0 yorum:

Yorum Gönder

yorumsuz kalmayınnnnn (:

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© Elif'in Mesajı Var, AllRightsReserved.

Designed by FashionsLetter