Ekim 20, 2013

Sizinki Ne Kadar Büyük?

Evet sizinki ne kadar büyük diye soruyorum çünkü bu kış oldukça büyük kazaklara ve hırkalara ihtiyacınız olacak. Tabi ki kıyafetten bahsediyorum hemen bozdunuz değil mi niyeti? :) 


Birkaç yıldır hayatımızda "oversized" denen bir moda kavramı var. Eskiden "ay şekeriiim bu çok emanet gibi durmuş üstünde" derken şimdi "ohaa aşırı fashionable olmuuuş" diyoruz. Sanırım bu durum en çok benim gibi omuz, popo, meme yoksunu kadınlara yaradı. Üstümüzde ağlak ağlak duran montlar, kazaklar şimdi bebeğimiz oldu.
Ben de çok sevdiğim, gönülden benimsediğim bu dış giyim modasından bahsetmek istedim.


Bu kocaman yün kazakları ve hırkaları her şeyle giymek mümkün. Etekle, şortla, botla, babetle, yelekle vs. altı tophane üstü şişhane olmak en büyük şart.

Böyle hatlarımızı belli etmeyen bir kıyafeti süper mini bir etek ya da şortla tamamlamak en mantıklısı olsa da kıçım donarken sırtımdan ter akacakmış gibi geliyor bana pek bu şekilde kullanamıyorum. Yani kazak giyecek kadar soğuk havada mini etek giyersem alttan soğuğu yerim çocuğum olmaz diye düşünüyorum. Eğer şu an "ten rengi ince çorap giyerim" diyen varsa lütfen bir an önce kendine gelsin. Ten rengi çorap artık hayatımızda olmamalı pis onlar kaka kaka. Opak çorap is the best.


Yine büyük boy ama böyle crop top'ımsı olanlar da çok hoş bence. Yüksel bel pantolonlarla falan çok güzel olurlar gibi geliyor.



Her türlü desenin, rengin makbul olduğu bu trendin ben en çok üstteki gibi 90lardan kalma gibi desenleri olanlarını sevdim. Kullanım alanı çoook fazla olan bu kazak/hırkaları dapdar bir kotun üstüne veya yine kocaman bir gömleğin üstüne giyersek kar soğuğunda bile üşümeyiz kızlar.

Peki bu oversize dış giyimleri nerden buluruz? Annemize gideriz "anneee git eminönünden makarna yün al bana kazak ör" diyebiliriz. Anneanne ve babaannelerimizin dolaplarını karıştırabilirz. Onlar yoksa 90'ları dolu dolu yaşamış teyze ve halaların dolaplarına başvurabiliriz. Onlar da yoksa babalarımız, sevgililerimiz ne güne duruyorlar. Hayatım boyunca sevgililerimin tişörtlerine, hırkalarına, gömleklerine saldırmışımdır hep şimdi sıra kazaklarda :)

Ben mağazadan alırım, 2. el kullanmam derseniz aşağıdaki görselleri asos.com'dan topladım. Bu post için görsel ararken sürekli denk geldiğim sheinside.com'da da bir sürü model gördüm ama ordaki modellerin neredeyse hepsi Ebay'de var ve 10-15 dolar daha ucuz. Hatta ben 2-3 tane aldım bile. Yani bu sahtekarlık mı bilmiyorum ama sheinside'dan bir şey almadan önce üşenmezseniz Ebay'de de bir arayın derim.


Ürünler: Asos

İnternetten alışveriş sevmeyenlerdenseniz eğer erkek giyimi markaları iyi bir alternatif. Özellikle Mango ve Zara Man, erkek giyiminden ziyade biraz daha unisex giyime yönelik ürünler yaptığından oralarda çok güzel şeyler bulabilirsiniz.

Benim bu trendin hakkını veren hırkalarımdan bazıları bunlar, bir tanesini hazır giymişken resmini çektim ama diğerleri için kombin yap, resim çek, düzenle vs. uğraşamadım açıkçası kendilerini çekip koydum. 



Başta boyfriend jean ve köşegen gözlüklerle hayatımıza giren, oversized denen büyük beden giyim alışkanlığını henüz edinmediyseniz çok şey kaçırıyorsunuz demektir. Tabi ki tüm kış böyle takılmak olmaz arada hatları belli etmek, memeleri, popoyu falan ortaya çıkarmak gerek. Bu kış bol bol kocaman kazaklarınız olsun, soğuk günler sıcacık geçsin! Öptüm!

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumsuz kalmayınnnnn (:

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© Elif'in Mesajı Var, AllRightsReserved.

Designed by FashionsLetter