Aralık 25, 2013

Rengarenk Saçlar


Sizin de karşınıza sürekli saçları rengarenk kızlar çıkıyor mu bu ara? Ben internette, sokakta o kadar denk geliyorum ki sonunda baktım bu iş baya moda almış yürümüş. Tabi ki geri kalmadım hemen yazayım dedim. Eskiden şaçları böyle farklı renklere boyatınca marjinal olunurdu ama günümüzde marjinallik kavramı normallik kavramıyla o kadar birleşti ki artık bir fark yok.


Ben ennn çok bu çok açık buz mavisi-gri tonlarını beğendim. Hatta baya bayıldım diyebilirim. Tüm saçımı olmasa da uçlarını böyle bir renkle boyayabilirim her an.


Renk olarak seçenek çok olsa da ben cart renkleri pek sevmedim. Fuşya ya da parlament mavisi yerine, nil yeşilimsi ya da lilamsı renkler daha iyi gibi. Koyu renkler saçların sadece uçlarına yapılabilir belki. Ama saç sizin boya sizin nasıl istediğiniz size kalmış.



Bu moda akımında başı çeken iki renk pembe ve mavi. Renkler onların tonları olarak çeşitleniyor. Ve dediğim gibi bu pastel donuk tonlar harika. Bunca zaman nasıl kuaförerin aklına gelmemiş de millet saçını zümrüt yeşiline falan boyamış insan gerçekten hayret ediyor.


Örük saçlar zaten her daim favorimken rengarenk örük saçlara ayrı bir sempati duydum.


Dikkat ettiyseniz bu renkler hep sarı saça uygulanmış. Ama biz İskandinav kızı değiliz öyle ölü gibi bembeyaz, doğuştan platin falan.. Ama gördüğünüz üzere koyu saça da gayet başarılı uygulamalar olmuş. Yine de sarı saç-beyaz ten uyumunu daha çok sevmiş olsam da koyu saç ve koyu tene de fazlasıyla giderli olmuş pembiş boyalar.
Bu moda akımına öncülük eden ünlülerse şöyle,
 

Benim dikkatimi ilk Kesha çekmişti bu renkli saç konusunda ama Kelly Osbourne da uzun süredir pastel renk saç kullananlardan.


Peki bu renklere nasıl ulaşacağız? Benim pek kuaför kültürüm yok açıkçası dip boyamı falan evde hallediyorum ama tahminimce taşaklı büyük kuaförlerde bu işlemi yaptırmak mümkün. Ben boyamı kendim alırım derseniz ben Manic Panic diye bir marka buldum. Pek çok kuaför de bunu kullanıyormuş zaten. Onun dışında Jean's Color diye bir marka var ama renk seçeneği biraz az geldi bana. Schwarzkoph'un İgora Royal Pastel serisinde de benim sevdiğim tonlar vardı. Bu saydıklarımın kimi yarı kalıcı, kimi gerçek saç boyası. Onları kendi tercihinize göre okumanız lazım. Renkleri seyreltmek için oksidanı fazla koymak gerekliymiş ama bir sürü ölçü okudum onları da iyice araştırmak gerek. Ya da kuaförünüze nazınız geçerse alıp boyayı götürürsünüz, uygulamayı o yapar.

Bu yazıyı yazmadan önce, "bu birden mi moda oldu hep vardı da biz mi beğenmiyorduk?" diye düşünürken birden aydınlandım. Bizi -en azından beni- bu renkli saçları sevmeye güdüleyen 2 kadın var. Biri gerçek bir karakter diğeri hayali. Eternal Sunshine Of The Spotless Mind'ın Clementine'i ve benim jenerasyonumdan herkesin içinde yer etmiş Mavi Saçlı Kız kitabının Burçak'ı. Onlar sayesinde sanırım bilinçaltımda bir yerlere bu saç renklerini koymuşum yıllar önce.


Varoş olmadan, kezban olmadan ve rezil olmadan saçlarımızı nasıl klasik renklerden başka renklere boyarız anlatmaya çalıştım. Ben en başta dediğim gri tonlarını çok sevdim, uygulamayı ciddi ciddi düşündüğüm bir dönemdeyim. Siz ne düşünüyorsunuz bu saçlar hakkında? Hala marjinallik sembolü mü yoksa modanın bir parçası mı?

Takip Et / twitter facebook instagram

0 yorum:

Yorum Gönder

yorumsuz kalmayınnnnn (:

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© Elif'in Mesajı Var, AllRightsReserved.

Designed by FashionsLetter